Gezond Genieten

Drinken

Samenvatting:

Maak voor jezelf een plan hoe je minder fristdrank en sappen kunt gaan drinken. Schrijf dit eventueel op zodat het zichtbaar is en leg je plan in het zicht. Zodat je jezelf eraan kunt herinneren wat je plan van aanpak was, wanneer je een moeilijk moment hebt.  Natuurlijk hoef je niet helemaal zonder frisdrank en sap maar gebruik dit als genietmomentje. Laat alcohol zoveel mogelijk staan, Verbieden doe ik het zeker niet maar gebruik het dan ook als genietmomentje en wissel het af met een glas water.  Je zult zien wanneer je meer water gaat drinken dan frisdrank, sap en/of alcohol je sneller zult afvallen. 

 

Tips:

  • Download een app op je smartphone en ontvang een reminder wanneer je wat moet drinken. Zo kun je gemakkelijk bijhouden hoeveel je hebt gedronken. 
  • Gebruik een aantrekkelijke bidon die je kunt gebruiken om meer / gemakkelijker water te drinken tijdens de dag.
  • Ben je thuis gebruik dan een tapkan gevuld met water en zelf toegevoegde ingrediënten zoals gember en citroengras.
  • Drink voor elke maaltijd een glas water
  • Drink voordat je gaat sporten een glas water.
  • Zet een kan thee en laat deze afkoelen en zet deze daarna in de koelkast eventueel met was ijsblokjes en/of (diepvries) vers fruit, zo kun je heerlijk genieten van een ijsthee. Wanneer je dit een avond van te voren doet, heb je de volgende dag een heerlijk drankje.
  • Gebruik geen sportdankjes maar zie de bonus van deze week voor een heerlijk recept.

    Mochten er vragen zijn dan kun je deze altijd stellen via info@gewichtsconsulentkim.nl

    Volgende week gaan we verder met het onderwerp ontspannen en bewegen